Direktlänk till inlägg 10 september 2015

Muffins med after eight

Av Therese - 10 september 2015 16:55

Riktigt goda chokladmuffins med smak av after eight!

Ingredienser:
2st ägg
2dl socker
1dl flytande margarin
2dl gräddfil eller youghurt
4-5 dl vetemjöl
2tsk vaniljpulver
2tsk bakpulver
En after eight till varje muffins

Gör så här:
1.Vispa ägg och socker pösigt. Rör sen ner margarin och gräddfil alt youghurt.

2. Blanda dom torra ingredienserna i en separat bunke.

3. Blanda försiktigt ner mjölblandningen i äggsmeten.

4. Häll smeten i muffinsformar och stick ner en after eight i varje form.

5. Grädda muffinsen i 225grader i 15-20 minuter.

Tips! Smält några after eight i margarinet så smakar hela muffinsen mint!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 13 september 2015 16:48


som liten älskade jag att köpa brända mandlar på marknader och liknande. När jag var i Tallin för några år sen smakade jag på brända mandlar med kanel och jösses vad gott!!!Först då slog det mig att jag borde kunna kunna göra detta själv så jag hitta...

Av Therese - 11 september 2015 18:09


Här kommer ett recept på superenkel whiskeysås. Så god att man slickar tallriken ren! Ingredienser: 3dl grädde (välj visp, mat, mini osv efter eget tycke) 1dl whiskey, valfritt 1dl kinesisk soya Gör så här: Vispa allt i en kastrull o låt ko...

Av Therese - 11 september 2015 14:23


Denna sallad är en av mina favoriter. Passar till det mesta och helt enkelt otroligt god! Ingredienser: 7 tomater 1 grön paprika 0,5dl färsk bladpersilja 2msk olivolja 1 citron Salt, gärna flingsalt Gör så här: Finhacka grönsakerna. ...

Av Therese - 10 september 2015 14:05

Här kommer ett enkelt recept som funkar till köttbullar, köttfärslimpa och pannbiffar. Detta är ett recept jag själv hittade på kokaihop.se och gör med jämna mellanrum. Igår blev det köttbullar med bolognesekrydda för första gången, brukar annars gör...

Presentation


Therese heter jag och bor i Göteborg med min sambo och tre barn i åldrarna 11, 6 och 4. Jag gillar att laga mat men är knappast någon mästerkock så hittar jag ett enkelt, mättande och gott recept så testar jag det mer än gärna. Med jobb, skola och diverse

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015
>>>

Besöksstatistik


Skapa flashcards