Alla inlägg den 10 september 2015

Av Therese - 10 september 2015 16:55

Riktigt goda chokladmuffins med smak av after eight!

Ingredienser:
2st ägg
2dl socker
1dl flytande margarin
2dl gräddfil eller youghurt
4-5 dl vetemjöl
2tsk vaniljpulver
2tsk bakpulver
En after eight till varje muffins

Gör så här:
1.Vispa ägg och socker pösigt. Rör sen ner margarin och gräddfil alt youghurt.

2. Blanda dom torra ingredienserna i en separat bunke.

3. Blanda försiktigt ner mjölblandningen i äggsmeten.

4. Häll smeten i muffinsformar och stick ner en after eight i varje form.

5. Grädda muffinsen i 225grader i 15-20 minuter.

Tips! Smält några after eight i margarinet så smakar hela muffinsen mint!

Av Therese - 10 september 2015 14:05

Här kommer ett enkelt recept som funkar till köttbullar, köttfärslimpa och pannbiffar. Detta är ett recept jag själv hittade på kokaihop.se och gör med jämna mellanrum. Igår blev det köttbullar med bolognesekrydda för första gången, brukar annars göra med fransk löksoppa som jag nog faktiskt föredrar men det var gott även med bolognese!

Ingredienser:
500g nötfärs (bland- och fläsk går oxå bra)
1dl mini créme fraiche
I påse Fransk löksoppa eller bolognesekrydda
Ev en riven morot

Gör så här:
Blanda färsen med övriga ingredienser. Forma färsen till bullar, biffar eller en limpa och tillaga därefter. Limpans tillagning i ugnen tar ca30 minuter på 175grader.

Tips! Linda in limpan i bacon innan tillagning eller ännu bättre, peta in några katrinplommon i den!!

Presentation


Therese heter jag och bor i Göteborg med min sambo och tre barn i åldrarna 11, 6 och 4. Jag gillar att laga mat men är knappast någon mästerkock så hittar jag ett enkelt, mättande och gott recept så testar jag det mer än gärna. Med jobb, skola och diverse

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015
>>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards